Hur du steker ägg gott och lätt

Jag har märkt att det är väldigt många som har problem att  steka ägg så att det blir gott.
Nu ska jag skriva visa er hur jag brukar göra och ingen har klagat på mina stekta egg. ;)
1. Sätt på värmen ganska varmt och sätt på stekpannan så att den blir varm.
2. kläck äggen i ett glas och släng skalet. Försök att inte få med några skalbitar, det brukar inte bli så gott ifall man råkar göra det.


3. Häll i margarin eller smör på stekpannan så att den fräter.


4. Häl i äggen i stekpannan.


5. Stek ägget ungefär i 2 minuter. Jag brukar alltid ta lite peppar så at man får mera smak. När ägget är klart kan du alltid ta lite salt också och glöm inte nån grönsak bara. ;)


Hoppas att det kommer gå bra för er.
Ha det det bra!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0